جستجو

تبلیغات



نکات کاربردی برای تغذیه ورزشکاران روزه دار - بخش 3

    توصیه‌های غذایی:

    وعده غذایی سحری باید شامل ترکیبات غذایی مناسب برای تامین انرژی و مایعات برای فعالیت‌های روزانه باشد. علاوه بر آن دریافت پروتئین و مواد مغذی را باید در این وعده در نظر داشت. البته دریافت زیاد پروتئین، غذاهای دارای ادویه زیاد و برخی میوه‌ها که خصوصیت تحریک کننده دفع ادرار دارند، نظیر هندوانه در این وعده غذایی توصیه نمی‌شود.

    به گزارش گروه کوه نوردی کلکچال به نقل از فدراسیون پزشکی ورزشی، دریافت کربوهیدرات به عنوان اصلی‌ترین منبع انرژی برای عضلات فعال ورزشکاران، در ماه مبارک رمضان می‌بایست کنترل شود. البته نیاز به کربوهیدرات بر اساس برنامه تمرینی و شرایط فردی متغیر می‌باشد.

    بر این اساس در برنامه غذایی سحری از مصرف منابع غذایی کربوهیدرات با شاخص گلیسمی پایین و در وعده افطار از مصرف غذاهای با شاخص گلیسمی متوسط و بالا (به ویژه اگر نزدیک به زمان اذان مغرب به ورزش پرداخته‌اید) غافل نشوید. 

    مصرف پروتئین با کیفیت در وعده افطار و میان وعده‌های پس از آن و تمرینات مقاومتی نیز می‌تواند نقش موثری در حفظ تعادل ازته ورزشکار و پیشگیری از تحلیل بافتی داشته باشد.

    نویسنده: جناب آقای دکتر محمد حضوری - رئیس "کمیته تغذیه" فدراسیون پزشکی ورزشی 

    با سپاس فراوان - گروه کوه نوردی کلکچال - www.kolakchal.ir - www.kolakchal.com


    این مطلب تا کنون 16 بار بازدید شده است.
    ارسال شده در تاریخ یکشنبه 23 خرداد 1395
    منبع
    برچسب ها : غذایی ,وعده ,کربوهیدرات ,دریافت ,شاخص گلیسمی ,وعده افطار ,فدراسیون پزشکی ,نوردی کلکچال ,غذایی سحری ,
    نکات کاربردی برای تغذیه ورزشکاران روزه دار - بخش 3

تبلیغات


    تبلیغات شما در این قسمت

پربازدیدترین مطالب

آمار امروز چهار شنبه 9 فروردين 1396

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

تبلیغات

محل نمایش تبلیغات شما

آخرین کلمات جستجو شده

تگ های برتر